Tuesday, July 3, 2007

تعلم كيف تعامل المرأة !!!0


قريت قبل كدا مقوله بتقول " إن الرجل الذي لا يكذب على المرأه لا يقيم وزنا لمشاعرها " وقريت كمان دراسة بتقول " أن النساء يروق لهن أن يكذب الرجال عليهن " 1
يا ترى الكلام دا صح ؟

الكلام دا بقى صح بعد ما غلطت أول إمبارح ورحت سئلت دكتور وقولتله انى عايزة اخس الراجل طلع كويس وشرحلى كلام كبير أوى فهمت منه إن مراكز المخ باااازت ( شردنى ) قولتله نعدل مراكز المخ دي ازاى يادكتور؟ اتكلم معايا، وشرحلى بس وهو بيتكلم معايا قالى كام كلمه لما فكرت فيهم بعد ما مشيت كنت عامله ريجيم طبعا جالى اكتئاب وقعدت آكل آكل آكل بعد كدا بقى عيطت لما قولت يا بس ، إيه هو الكلام بئى :1
انتى حره انا مش محتاج اثبت نجاح برنامج التخسيس دا عشان انا عارف نتيجته
انتى فوق ال...... كيلو وبتتدلعى
ايه الدلع دا؟؟؟؟
انتى فوق الـ ........ وبتفكرى
انا مبحبش حد يسكت بعدين يئولى طيب
متحسسنيش انك قاعده على زرار الريجيم

يمكن هو قصده مصلحتى او اكيد عايز مصلحتى بس هو دايقنى اوى

لما صحيت الصبح بسأل أخويا أنا شكلي تخينه قلى اه صوّت في وشه عشان انا عارفه انى تخينه بس انا عايزاه يضحك عليا ويئولى انى مش كدا !!!0

لو شوفت ولد مش شاطر في المدرسه مثلا هتلاقى اغلب الاهالى بيكلموه كدا< إنت غبي وإنت مش نافع ودي مشكلتك تنجح ولا متنجحش إنت الى هتنفع نفسك ( دا تقريبا الاسلوب الى اتبعه الدكتور معايا ) بس في اسلوب تانى بيتهيئلى ممكن يكون احسن بكتير... انك تقول لابنك <انت ذكي وهتقدر تنجح ونجاحك دا يهمنا كلنا وهيخلينا فخوريين بيك >1

19 comments:

Amany Y. El-Saeed said...

إشطه عليكي يا نوجا
مبروووووووووووك
دي خطوة جباااااااره

أحمد سلامــة said...

مـــــــــــاشي يا أماني
------------------------
مبروووووووووووووووك يا نوجا
الف مبروك أخيرا هدوس على اللينك عندي بدل ما يختفي هيظهرلى بروفيل وحركات
هييييييييييييه
------------------------
البوست روعة روعة روعة
وزي ما قلتلك
هتعلمينا حاجة
وتتعلمي حاجة
------------------------
بصفتي احتمال في الفيوتشر ابقى دكتور
فانا هرد من اكتر من منظور
أولا منظور الطبيب :
وعاوز اقولك ان العينة العجيبة دي من الأطباء موجودة ومرطرطة كتير وربنا يرحمنا ويريحنا منهم عشان دول من اهم اسباب تدهور الحالة النفسية للمريض وامتناعة عن العلاج
وانا فاكر ان اول راوند كلينيكال اخدناه في المستشفي كان ازاي نتكلم مع المريض ونحببة فينا عشان يستجيب للعلاج مش زي ما الراجل ده بيهبل وبيعمل

ثانيا منظور المواطن البريء :
يا ستي انتي كده زى القمر وزي الفل ومفكيش حاجة وبلاش الوساوس والحاجات الفارغة دي ، ريجيم ايه وكلام فاضي ايه بلاش الافكار المستوردة دي احنا بتوع ريجيمات
وبلاش تخلي العالم الهايفة دول يزعلوكي انتي كده تمام ومية مية

ثالثا المنظور الخاص بي :
نجوان
انتي متأكدة انه كان دكتور بس
ولا صديق دكتور
تفرق
قوى
------------------------------
الف الف مبروك يا نوجا عالبلوج الجميل
بس ضميري يحتم علي اطلب منك تحاولي تهربي من الغوامق في الوان الفونت عشان البلوج اساسا خلفيتة سودا
ومحدش يفهمني غلط بسودة دي
تحياتي يا نوجه

Najwan said...

الله يبارك فيكي يامونى
ابئى تعالى عندينا كتير
وظبطينى هاااا

Najwan said...

سلاااااااامه
اولا الله يبارك فيك
تانيا انا معملتش البلوج دا إلا لانى اقتنعت بكلامك وانت اكيد السبب في اليوم التاريخى دا
لا ياباشا دول مش عالم هايفه ولا حاجه بس انا اصلى حساسه :)0
الى فاتت دي كانت ثالتا رابعا بئى انه اكيد هتفرق لو كان دكتور ولا صديق دكتور بس هو اكيد لو كان صديق كان فهم ايه الى بيزعلنى وايه الى مش بيزعلنى ولا ايه . فشكله كدا دكتور وشرير كمان
وبجد نورت بلوجى المتواضع ميرسيي اوى

Anonymous said...

يابنتى انتى كده جامده
وميهمكيش واللهى من كلام
حد خليكى واثقه من نفسك
واتاكدى انك كده قمر لان
لانك روحك حلوه والناس
كلها بتحبك وكمان انتى كده مميزه
هتبقى رخمه قوى لو الناس كلها
رفيعين انتى مفروض تبقى مبسوطه
وكمان الدكتوراوالجزار اللى بتحكى عنه ميعرفش انك طويله يعنى انتى كده مش محتاجه تخسى كتير قوى

Anonymous said...

على فكره اللى فاتت دى كانت انا اروى

Najwan said...

ههههههههه
انا قولت برده مين العفريت الى طلع يدافع عنى مرة واحده دا
ميرسيي يا...... اشردلك

Amany Y. El-Saeed said...

يا أطعم مسا ع الكباتين

Anonymous said...

مبروك المدونة
..........
و لو انى عاتب عليكى
مش كنت سألتينى انا الاول
و لا انا مديش على دكتور؟
:)
...........
على العموم تستاهلى

Anonymous said...

اعملى بقى الكومنتات تفتح فى نفس الصفحة عشان متتعبنيش معاكى الله لا يسيئك

أحمد سلامــة said...

اه
انا برضو بقول كده

أحمد سلامــة said...

وكمان على فكرة
لينكاتنا مكتوبيت غلط
شيلي الــ
http الزيادة
:)

Anonymous said...

..طب بصي
سواء هو كان بيكدب - عامةً - أو مش بيكدب فهو هو ، وانت انت . يعني هو ليه يبقي فوق وكلامه تقطير قرآني وانت متلقية .. هوف أنا مش صاحي قوي دلوقتي
عامةً ..هاكونا مطاطا

Najwan said...

الله يبارك فيك يادكتور عاشور ( خدت بالك من دكتور دي :)1
هي كل الحكايه انى خوفت منك بس عشان انا وصلى كدا طرطايش كلام انك زى وبتتخنق بسرعه
هبئى اظبط الكومنتات انت عارف بئى انا لسه مبتدئه
ميرسيي اوى انك عبرتنى

Najwan said...

حاضر ياسلامه هظبط اللنكات ما عدا اللنك بتاعك :)1

Najwan said...

جابرى
متصحاش والنبي
زى ماأنت

Anonymous said...

مبرررررررررررررروك على المدونه
جامد قوى
استمرى استمرى......

Anonymous said...

مبروك على المدونة
يانونه
مبروك
مبروك
مبروك مبروك مبروك

Najwan said...

بوكى

الله يبارك فيك

كويس انك علقتلى عشان انا كنت لسه هبدأ اتمرد عليك