Wednesday, July 25, 2007

لحن بلا كلمات


ثوب ابيض ..... عروس كالحوريات
اغنيات ورقصات
مدعون ومدعوات ..... أولاد وبنات
كعكه تكاد تصل إلى السموات
لا لم يخطر ببالى يوما أيا من هذه الشكليات
كل ما حلمت به هو رقصه ارقصها معك
ولكن ياترى سأختار ايا من هذه الأغنيات
*****
خدنى بين ايديك ..... لا لا يأحلى دنيا أنا عشتها افضل ..... اعتقد أجمل قصه حب اجمل
*****
لكنى لم اختر ايا من هذه الأغنيات
واخترت لحن بلا كلمات
ولما الكلمات
فأنا لا أريد أن اسمع ولا أن ارى إلا عيناك
لا أريد ان اعيش معك إلا كلحن بلا كلمات
لحن ننسي به كل ما حولنا من مجريات
نلهو ونرقص عليه ونقول اجمل ما قيل في الحب من عبارات
ولكن...!
من دون كلمات

26 comments:

dr.D said...

ياأهلا بالرومانسيه وحشتني جدا والله
ربنا يجازيكي خيرا والله كنت فعلا محتاجلها
رائعه جدا ويارب أقرأ ليكي أحسن و أحسن

Najwan said...

Dr.d
بأهلا بيك انت
نورت مدونتى
والله انا لسه امبارح كنت في مدونتك وعجبتنى جدا جدا ولسه بفكر في الفرق بينهم

Anonymous said...

oupaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
ايه الكلام الجامد موت ده انتى رومانسيه وانا معرفش طب بذمتك مش عيب عليكى ده انا حتى هفرحلك
ينفع والنبى الكلام ده!!!!!!!

Najwan said...

اه يابنتى انا طول عمرى رومانسية
بس اكيد مش هكون رمانسية معاكى يعني مش طالبه هي بنات :)1

hoda omran said...

لحن بلا كلمات
الله جميل اوى الاسم ورقيق زى محتواه
كل ما نحتاجه فى زمن الماديات هو لحن بلا كلمات لنغوص فى اعماق الرومانسية ولو دقائق
أحيكى على رقتك
:)

أحمد سلامــة said...

حلم
اجمل من ان يلوث بحقيقة هذه الدنيا
من ان يتعكر بزحام المدعوين
و رقصهم المحموم
وصياح الرجال
و لمعان اثواب النساء
وتعثر الاطفال في بعضهم
والتصاق الحلوى بأطراف الاصابع
==========
سوري يا نجوان
ملقيتش غير الذكريات المحوسة دي جت في بالي
انا لسه خارج من واحد انتي فاهمة بقى

أحمد سلامــة said...

اه صح دانا نسيت اقولك
المدونه كده شكلها بقى تحفة وشيك جدا
والمزيكا كمان زي السكر
يعني بجد
فزييييعة
واي حد يقولك غير كده متصدقهوش
يعني فنان فنان اللي اختار الالوان والمزيكا دول

dr.D said...

ايه يابنتي؟
ايه الكسل ده
لأ عايز أقرالك
مستني بوستك ياريت تنزليه بسرعه

hoda omran said...

يبقى انت ياسلامة اللى اخترت الالوان صح
:)
اشطة ياإن
النيولوك جامد

Amany Y. El-Saeed said...
This comment has been removed by the author.
Amany Y. El-Saeed said...

يخرب عقلك
إنتي مين؟
أنا كنت حاجزه الإبداع ولا إيه؟
إنتي كده هتسوقي سمعتي


بالمناسبة....اللون الرصاصي ده كئيب

Najwan said...

ميرسيي ياهمسات
انا مبسوطه اوى انها عجبتك

Najwan said...

سلامه
اه انا عارفه طبعا باماره انك قضيت اليوم كله برا القاعه ومشفتش ولا حاجه من الى انت قولتها دي
على فكره الميوزك تحفه والصورة الى انت حاطهها جامده موت
ربنا يخلييييييك ليا ياباشا

Najwan said...

Dr.d
اوعدك بكره بعدجه بالكتير اوى هنزل واحد جديد
ابقى نورنى بئى

Najwan said...

انا جانجا
ياباشا انت محدش يقدر يبوز سمعتك دا انت الاساس

بجد كئيب اغيرولك ولا تزعلى

يمامة البلوجر said...

السلام عليكِ نوجا
أحب الاسم جدا وقد جذبنى لدخول مدونتك
لكم انتى رقيقة
رغم بعض التحفظات الاملائية
الا انى متاكدة من ادراكك اياها مع استمرار الكتابة
بالتوفيق حبيبتى
وربنا يزيدك امييين

Najwan said...

Rana
ميرسيي اوى على زيارتك
والحمد لله ان الاسم عجبك هبئى اقولك سبب التسميه دي بعد كدا ان شاء الله
اه على فكره انا زى الزفت في العربي ومش عارفه انا عامله مدونه ليه استحملينى بئى

O S A M A said...
This comment has been removed by the author.
O S A M A said...

..لحن بلاكلمات
..صمت الشفائف
..حروف بين النظرات
..كلام العيون
..انظر الي عينيكى لاتوه
..تنظرى الى لتواجهى نفس المصير
..ونصبح اثنين تائهين
..نبحث عن نفس الشيء..لنلقاه
..داخلنا
..فتحلو لنا النظرات
..ويلغى كلام الشفائف
..لـم يعد مهما
..كفانى ان انظر الى عينيكى
..ونعزف سويا لحن بلا كلمات..

ـــــــــــــــــــــ
..حلو البوست اووووى
..وكلماتك معبره
..ومدونتك جميله


استمرى

Najwan said...

ميرسيي اوى يااسامه وانا عجبتنى مدونتك اوى وانا لما بتعجبنى مدونه بلزق

O S A M A said...

..العفو

يااااه ياريت تلزقي ومستنيكى ومستنى رايك في العك اللى انا بقووله

سلامى لكى

صاحب البوابــة said...

لا أريد ان اعيش معك إلا كلحن بلا كلمات

--------

وما اعذب اللحن عندما يكون خالداً

ويمر الى القلب بلا الحان

تحياتي لقلمك المبدع

استمري

Najwan said...

Osama
عك امال انا بعمل ايه لما انت بتعك دا انت مدونتك جامده جدا

Najwan said...

صاحب البوابه
ميرسيي يافندم على زيارتك
انا هستمر اكتب وانت استمر زورنى بئى

momken said...

والله احساسك روعه
ربنا يكون فى عون القلم الى بيتعب علشان يقدرؤ يكتب الشاعر التدفقه دى كلها
تحياتى

Najwan said...

Momken
ميرسيي ميرسيي يا... انا معرفتش اسمك ايه دخلت مدونتك لاقيته برده ممكن
بس مدزنتك كدا شكلها جامد هشوفها دلوقتى